Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Advies Jaap Barendregt, 23 jan 2018 14:24

Carrefour neemt stappen naar groeiherstel

0 0 Leestijd ongeveer

De Franse grootgrutter Carrefour neemt initiatieven om zijn opgelopen achterstand in te lopen. Het bedrijf slaat de weg in naar groeiherstel.

De enkele maanden geleden aangetreden topman Alexandre Bonnard zet er met de omvorming van Carrefour nu flink de pas in. Het bedrijf was te afhankelijk van de hypermarkten en deed te weinig aan online-verkopen.

Omzetverhogende initiatieven

Die achterstand wil Bonnard inlopen. Hij heeft distributie- en online-initiatieven genomen via samenwerkingscontracten met La Poste, Publicis.Sapient en Tencent in China. Hij wil ook besparen. Bovendien neemt hij, in navolging van Tesco in het VK en Whole Foods (van Amazon), omzetverhogende initiatieven door meer in te zetten op verse producten. Dat kan tevens gezien worden als een defensieve stap tegen online-bedrijven, want verse producten kunnen iets moeilijker via bezorging worden geleverd en moeten eigenlijk op de dag van eten in de winkel worden gekocht.

Deze stappen brengen Carrefour een eindje in de goede richting, na een heel slecht derde kwartaal. Ze vergen echter tijd, en we vinden het dus te vroeg om van ‘verkopen’ naar ‘kopen’ te gaan. Eerst zien, dan geloven is bij Carrefour ons credo.

 

 

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ