Gezonde groeicijfers Wessanen
Wessanen heeft de ambitie om bij natuurvoeding in bepaalde productcategorieën West-Europees marktleider te worden. Daartoe worden acquisities gedaan, huismerken verder ontwikkeld en productievestigingen en andere activiteiten steeds verder gestroomlijnd. De omzet en het operationeel resultaat vertonen gezonde groei. Herstel in Duitsland pakte ook gunstig uit.
De kwartaalomzet steeg met 7,2% naar €147,4 mln. De huismerken verhoogden de omzet autonoom (dus zonder acquisities en wisselkoerseffecten) met 8,9%. De andere producten daalden met 21%. Zij worden steeds minder belangrijk, zodat de te verwachten omzet en marge in de toekomst procentueel zal stijgen. Het grotere aandeel van de huismerken, met hogere marges dan de andere producten, en de efficiëntere activiteiten, leidden tot een stijging van het operationeel resultaat en van de nettowinst met 42%, naar respectievelijk €12,2 mln en €8,5 mln. De groei rechtvaardigt de k/w van 35,3. ‘Kopen’.
Zie ook: Wessanen groeit met eigen merken.