Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Opinie Karel Mercx, 1 sep 2017 11:45

Defensieve portefeuille: WPP is ons zorgenkindje

0 0 Leestijd ongeveer

Het aandeel van het grootste reclamebureau ter wereld WPP is in 2017 met 19,9% gedaald. Inclusief wisselkoerseffect van het zwakke Britse pond bedraagt het verlies zelfs 26%. De koers-winstverhouding is uitgekomen op 9. WPP heeft een sterke balans en het dividend is de afgelopen vijf jaar met 18,3% gestegen. De pay-out ratio (verhouding dividend/winst) is desondanks altijd onder de 54% gebleven. Begin dit jaar zagen wij al donkere wolken opdoemen. Er zijn immers geen grote evenementen waar een reclamebureau als WPP van profiteert. Wij voelen er niets voor om een sterk cyclisch bedrijf op de bodem te verkopen, maar blijven wel alert op de ontwikkelingen. + 28,5%, 9 november 2010 – 31 augustus 2017

Lees ook: Veel dividengeweld na halfjaarcijfers


Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website.

Het aandeel van het grootste reclamebureau ter wereld WPP is in 2017 met 19,9% gedaald. Inclusief wisselkoerseffect van het zwakke Britse pond bedraagt het verlies zelfs 26%. De koers-winstverhouding is uitgekomen op 9. WPP heeft een sterke balans en het dividend is de afgelopen vijf jaar met 18,3% gestegen. De pay-out ratio (verhouding dividend/winst) is desondanks altijd onder de 54% gebleven. Begin dit jaar zagen wij al donkere wolken opdoemen. Er zijn immers geen grote evenementen waar een reclamebureau als WPP van profiteert. Wij voelen er niets voor om een sterk cyclisch bedrijf op de bodem te verkopen, maar blijven wel alert op de ontwikkelingen.

+ 28,5%, 9 november 2010 – 31 augustus 2017

Lees ook: Veel dividengeweld na halfjaarcijfers


Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website.


Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ