Coca-Cola European Partners is qua omzet (in het tweede kwartaal €3,1 mrd) veel groter dan Refresco. Coca-Cola is natuurlijk een grote klant, maar er wordt ook fruitdrank en water verpakt.
Lees ook: Coca-Cola European Partners groeit een beetje
De kwartaalomzet steeg autonoom (alsof de drie partners van het bedrijf al in 2016 waren gefuseerd, en zonder wisselkoerseffecten) met 7,5%. Het operationeel resultaat groeide met 18,5%, vooral door synergiebesparingen, en de autonome nettowinst met 22,5%. De k/w van 17,6 is hoger dan die van Refresco en weerspiegelt de (deels nog te verwachten) fusiebesparingen. Bij die waardering handhaven wij het verkoopadvies.
Lees ook: Groei Refresco gaat gepaard met stijgende kosten
Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website