Beleggers Belangen Live

Lezersvraag: Ferrari gaat erg snel. Kan ik nog bijkopen?

Jeroen Boogaard

Ferrari werd door Fiat-Chrysler eind 2015 via een spin-off naar de beurs in New York gebracht tegen een prijs van $52. Het aandeel staat ook in Milaan genoteerd. Na een moeizame start is de koers vanaf het dieptepunt in februari 2016 verdubbeld naar circa $65. Het bedrijf overlegde sterke jaarcijfers. De omzet is met 8,8% gestegen naar €3,1 mrd, dankzij een volumegroei van 5% en prijsverhogingen. De nettowinst nam met 37% toe tot €425 mln, mede door een lagere belastingdruk. Voor dit jaar rekent Ferrari op een omzet- en operationele winststijging van respectievelijk minstens 6% en 8%. Dit is naar onze mening ook een realistisch groeitempo voor de wat langere termijn. Tegenover een beperkte volumegroei omwille van de exclusiviteit van het merk staat de nodige ‘pricing power’. Bij een k/w van 25,7 is het aandeel echter stevig gewaardeerd en gaan wij niet verder dan een houdadvies.

Lees ook: Is het verstandig om Fiat Chrysler aan te houden na de afsplitsing van Ferrari?


Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Jeroen Boogaard

Jeroen Boogaard

Expert

Jeroen Boogaard (1973) schrijft sinds 2011 voor Beleggers Belangen. Sinds 2010 is hij actief als zelfstandig financieel journalist, daarvoor werkte hij twaalf jaar bij een beleggingsmagazine als analist en later als adjunct-hoofdredacteur. Zijn specialisaties zijn vastgoed, Exchange Traded Funds (ETF's) en Nederlandse small- en midcaps.

Meer artikelen van deze expert