Beleggers Belangen Live

Brean Capital beveelt Netflix aan

Christian Slagter-Koster

Netflix heeft een grote voorsprong in internet-tv opgebouwd, waarmee het volgens Brean Capital de sector op lange termijn zal domineren. 

Brean Capital is op 21 november gestart met het volgen van Netflix met een koopadvies en een koersdoel van $145. Wat de analisten vooral aanspreekt aan de Amerikaanse online videostreamingdienst is het flexibele verdienmodel. Dit biedt het management van Netflix de mogelijkheid om de balans te zoeken tussen de abonneegroei op lange termijn en de winstgroei op korte termijn. Een voorbeeld hiervan zijn de stijgende uitgaven aan entertainende videocontent. Brean Capital rekent erop dat Netflix over vijf jaar op jaarbasis $15 mrd aan content zal uitgeven en dat dit over tien jaar zal zijn gestegen tot $25 mrd per jaar. Netflix zou hiermee van alle mediabedrijven het meeste uitgeven aan content. Doordat Netflix de content echter direct aan een eigen gegenereerd publiek kan voorschotelen, blijven de productiekosten volgens Brean Capital relatief laag. Zeker omdat Brean Capital erop rekent dat het aantal abonnees in de Asia Pacific-regio de komende vijf jaar meer dan zal verdubbelen van 3,17 miljoen tot 7,59 miljoen en het aantal abonnees wereldwijd over vijftien jaar zal zijn toegenomen tot 300 miljoen. Dit zal dan volgens de analisten een gemiddelde omzet per gebruiker opleveren van $19, een ebit-marge van 29% en een winst per aandeel van meer dan $25.

Lees ook: Netflix transformeert tot mediabedrijf


Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.


Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert