(ABM FN) Roularta Media Group heeft het eerste semester afgesloten met een
lagere omzet en met lagere winstcijfers. Dit bleek vrijdagmorgen uit het halfjaarbericht
van de mediagroep.
De omzet bedroeg over de eerste zes maanden van 2025
146,2 miljoen euro, ofwel een daling op jaarbasis met 8,3 procent.
De terugval deed zich voor in alle omzetstromen, maar
vooral bij de reclamemarkt en de lezersmarkt. Kostenbesparingen konden de omzetdaling onvoldoende compenseren,
zo bleek.
De EBITDA daalde op jaarbasis met 5,1 miljoen euro tot 6,3
miljoen euro.
Ook de EBIT daalde fors, van 1,6 miljoen euro positief
over de eerste zes maanden van 2024 naar 3,3 miljoen euro negatief in 2025.
Onderaan de streep was er een netto verlies van 2,2
miljoen euro.
Het bedrijf gaf geen guidance voor het volledige
boekjaar.
Ook over het bod uitgebracht door Koinon werden geen
verdere details bekendgemaakt.
Tijdens de tweede ronde van het overnamebod op
Roularta Media Group kon overnemer Koinon NV geen 95 procent van de aandelen
behalen. Dit bleek woensdagavond 30 juli uit een persbericht.
Tijdens de vrijwillige heropening van het bod werden
66.771 aandelen ingebracht. Tijdens de eerste ronde werden nog 1,08 miljoen
aandelen aangeboden. In combinatie met de aandelen die Koinon al bezat, steeg
het belang van Koinon in Roularta naar 93,61 procent, wat eerder nog 91,17
procent was. Voor het bod werd uitgebracht, was dit belang 72,3 procent.
Aangezien de 95 procent grens niet werd bereikt, zal
het aandeel Roularta voorlopig op de beurs blijven noteren.