Beleggers Belangen Live

Scout24 | Internetplatform blijft gewild

Christian Slagter-Koster

De koersdoelen voor Scout24 komen dichter bij elkaar te liggen.

De omzet van Scout24 steeg over het eerste kwartaal op jaarbasis met 11,7% naar €136,1 mln. Over dezelfde periode nam de operationele ebitda met 16,5% toe naar €79,5 mln en verbeterde de operationele ebitda-marge met 24 basispunten tot 58,4%.


In het afgelopen kwartaal kwamen er in het professionele segment 22.000 klanten bij en verwelkomde het private segment 400.000 gebruikers. Bij het vastgoedonderdeel ImmoScout24 steeg het aanbod met 8,7% naar 495.000, wat in de uitdagende Duitse vastgoedmarkt volgens het bedrijf laat zien dat de vraag naar marketingdiensten voor onroerend goed hoog blijft. Voor heel 2024 houdt Scout24 vast aan een omzetgroei van 9-11% en een stijging van de operationele ebitda-marge tot ongeveer 61%.

Goldman Sachs is licht teleurgesteld over de winstcijfers van Scout24 en heeft daarom het koersdoel verlaagd van €82,80 naar €81,70. Het verandert echter niets aan hun fundamentele beoordeling van het aandeel en daarom is het advies gehandhaafd op ‘kopen’.

Zwak begin

Hoewel Barclays vindt dat de activiteiten van de internetportaalexploitant over het algemeen goed presteerden, was de groei aan het begin van het jaar wat zwak. Daarom heeft de bank de verwachting voor de winst per aandeel iets verlaagd en het koersdoel bijgesteld van €81,80 naar €80,50. Het advies luidt ‘kopen’.

RBC Capital Markets heeft zijn koersdoel juist met €1 verhoogd naar €80. De kracht van het merk, de aantrekkelijke producten en de sterke prestaties van de verkoopafdeling werden onderstreept door een consistente klantengroei, zegt RBC. Het advies blijft ‘kopen’.

Deutsche Bank prijst de leidende positie van Scout24 op de Duitse vastgoedmarkt. Die stelt de online portaalspeciaist in staat om een ecosysteem van producten op te bouwen dat woningzoekenden, makelaars en huiseigenaren met elkaar verbindt. Het koersdoel gaat van €77 naar €84 en het advies blijft ‘kopen’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert