Beleggers Belangen Live

Richemont is een juweel van een belegging

Christian Slagter-Koster

Luxeconcern Compagnie Financière Richemont blijft voor analisten aantrekkelijk.

Over het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 maart 2025, steeg de omzet van Richemont op jaarbasis met 4% naar €21,4 mrd. De nettowinst nam over dezelfde periode toe van €2,4 mrd naar €2,8 mrd en er wordt een dividend uitgekeerd van CHF3 per aandeel.


J.P. Morgan vindt dat het concern in een uitdagende marktomgeving robuuste prestaties heeft geleverd: het bedrijf is financieel zeer gezond, met een kaspositie die afgelopen boekjaar groeide van €7,5 mrd naar €8,3 mrd. J.P. Morgan heeft zijn koersdoel voor Richemont met CHF5 verhoogd naar CHF180. Het nieuwe koersdoel houdt volgens de Amerikaanse zakenbank rekening met de hogere groei in de komende jaren. Het advies blijft ‘kopen’.

Resultaten Richemont zijn solide

Volgens UBS bevestigen de solide resultaten, met vooral een opvallend sterke groei van de verkopen in het vierde kwartaal, de leidende rol van Richemont in het aantrekkelijke juwelensegment. Het koersdoel is door UBS verhoogd van CHF171 naar CHF181 en het advies luidt ‘kopen’.

Lees ook Sterke kwartaalresultaten Richemont trekken luxesector omhoog

Oddo BHF heeft naar aanleiding van de resultaten zijn ebit-verwachtingen voor 2026 tot 2028 met 1 tot 2% verlaagd. Wel denkt deze analist dat door de prestaties van de juwelenafdeling Richemont de komende kwartalen beter zal presteren dan de luxebranche als geheel. Ondanks de premie waarop Richemont ten opzichte van LVMH wordt verhandeld, blijft het aandeel volgens Oddo BHF aantrekkelijk. De financiële dienstverlener houdt Richemont op de kooplijst en verhoogt het koersdoel van CHF177 naar CHF185.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert