Beleggers Belangen Live

Paramount | Mission Impossible?

Bron: Hannah Wernecke/Unsplash (rechtenvrij)
Christian Slagter-Koster

De eerstekwartaalcijfers van Paramount Global laten volgens Bank of America te veel vragen onbeantwoord.

Over het eerste kwartaal steeg de omzet van Paramount Global op jaarbasis met 5,8% naar $7,7 mrd, waarbij de omzet uit advertenties met 14% toenam. De aangepaste winst per aandeel kwam uit op $0,62.


Het afgelopen kwartaal kwamen er 3,7 miljoen abonnees bij voor Paramount+ tot een totaal van 71 miljoen. Paramount werkt aan een langetermijnplan voor zijn streamingdienst en is in gesprek met filmstudio Skydance over een mogelijke fusie. Tijdens de presentatie werd daarover niets losgelaten, behalve dat deze werd afgesloten met muziek van de film Mission: Impossible.

Topman stapt op

Wel werd bekend dat topman Bob Bakish aftreedt. Hij gaf sinds de fusie tussen CBS en Viacom in 2019 leiding aan het daaruit voortgekomen bedrijf. Bakish wordt vervangen door een driekoppig team bestaande uit George Cheeks, Chris McCarthy en Brian Robbins.

Bank of America stelt dat door de wisseling aan de top er vragen ontstaan over wie de strategische beslissingen neemt bij het bedrijf. De Amerikaanse bank vindt dat door de onduidelijkheid over de uitkomst van de potentiële fusiegesprekken met Skydance, het moeilijk is om in te schatten hoe de timing van een mogelijke deal eruit komt te zien en welke richting het bedrijf opgaat als het niet zover komt.

Lees ook | Laagvlieger is uitblinker van beste week S&P500

Gezien het gebrek aan transparantie, denkt Bank of America dat het aandeel gevoelig blijft voor mediaberichten. Bank of America hanteert voor Paramount een verkoopadvies met een koersdoel van $9.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert