Beleggers Belangen Live

Jefferies | Focus op nieuw abonnement bij cijfers Netflix

Christian Slagter-Koster

Jefferies kijkt met spanning uit naar de kijkcijfers van Netflix. Met name het nieuwe advertentie-abonnement zorgt voor zowel hoop als onzekerheid bij de analisten. 

In aanloop naar de presentatie van de eerstekwartaalcijfers van Netflix op 18 april stelt Jefferies dat de geboekte vooruitgang bij advertising video on demand waarschijnlijk belangrijker gaat zijn dan de resultaten zelf.

Netflix rolt dit nieuwe abonnement, waarbij advertenties worden getoond, momenteel in vier landen uit. Volgens Jefferies is elk commentaar van de streamingdienst over de adoptie, de conversie en hoeveel consumenten weer stoppen met het abonnement van grote invloed.

Ruis

Verder verwacht de Amerikaanse zakenbank in het tweede kwartaal veel ruis door het besluit van Netflix om gebruikers voor het delen van hun account met mensen buiten het huishouden een toeslag te laten betalen. Jefferies gelooft dat het besluit weinig impact zal hebben op bestaande abonnees en denkt dat mensen die wel stoppen dit uit emotie doen.

Verwacht wordt dat deze afhakende leden in de loop van 2023 weer terugkeren naar de dienst. Dit kan volgens de Amerikaanse zakenbank leiden tot een dubbelcijferige omzetgroei tegen het einde van 2023 en ver in 2024.

Netflix op ‘kopen’

Jefferies adviseert om bij elke koersdip die gerelateerd is aan conservatieve verwachtingen van Netflix voor het tweede kwartaal het aandeel Netflix op te pikken. Zij verwachten dat Netflix de grootste distributeur van videocontent kan worden en dankzij discipline rond contentuitgaven de marges en vrije kasstroom zal weten op te schroeven. De bank hanteert een koopadvies voor Netflix maar heeft wel het koersdoel verlaagd van $425 naar $415.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert