Beleggers Belangen Live

Diverse analisten | Koersdoel Zalando omlaag na waarschuwing

Christian Slagter-Koster

Na de winstwaarschuwing van het Duitse e-commercebedrijf Zalando hebben diverse analisten hun koersdoel voor het aandeel voor de online moderetailer verlaagd.

Zalando voorziet geen snelle kentering in het consumentenvertrouwen en heeft daarom zijn resultaatverwachtingen naar beneden bijgesteld. De Duitse moderetailer verwacht dat het handelsvolume dit jaar met 3-7% toeneemt tot €14,8-15,3 mrd, waar deze groeiraming eerder nog lag tussen 16-23%. De aangepaste ebit is bijgesteld van €430-510 mln naar €180-260 mln.

Het aandeel Zalando blijft koopwaardig voor…

Goldman Sachs is met name kritisch over de onvoorspelbare winstontwikkeling van de moderetailer. Het koersdoel is verlaagd van €65 naar €40, maar Zalando staat nog wel op de favorietenlijst van Goldman Sachs. DZ Bank heeft zijn koersdoel voor Zalando met €10 verlaagd naar €45. De omvang van de prognoseverlaging was voor de analisten een negatieve verrassing. Gezien de reeds doorgevoerde kostenbesparingen, de invoering van minimum orderwaarden en de voortdurende optimalisatie van de voorraden verwacht DZ bank wel een aanzienlijke verbetering van het winstmomentum in de tweede helft van het jaar. Daarom houden de analisten vast aan hun koopadvies voor het aandeel.

Baader Bank stelt dat de aandelen van online fashion retailers niet meer in de mode zijn en heeft zijn koersdoel verlaagd van €41 naar €30. Baader Bank vindt wel dat het klantenbereik van Zalando nog altijd ongeëvenaard is binnen de sector en denkt dat het bedrijf verder kan groeien, waardoor een koopadvies gerechtvaardigd is.

… en blijft op ‘houden’ bij

HSBC stelt dat het aandeel Zalando niet voor niets zo goedkoop is en heeft na de getemperde vooruitzichten de ramingen voor het modebedrijf verder aangepast. Als gevolg daarvan heeft HSBC het koersdoel voor Zalando verlaagd van €39 naar €25 en het advies gehandhaafd op ‘houden’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert