Beleggers Belangen Live

Diverse analisten | Koersdoel Zalando naar beneden bijgesteld

Christian Slagter-Koster

Analisten zijn voorzichtiger over de groei van Zalando. Het bedrijf zag over het eerste kwartaal het aantal actieve klanten op jaarbasis met 4,8% stijgen naar 51,2 mln.

De bruto gemiddelde orderwaarde bij Zalando steeg met 2,8% naar €3,24 mrd en de ebit kwam uit op €0,7 mln, waar een jaar eerder nog een verlies werd geleden van €51,8 mln.

Aandeel Zalando op ‘kopen’ bij

De winstprestaties van Zalando zijn in het eerste kwartaal volgens Warburg Research aanzienlijk verbeterd. Zij hebben er nu nog meer vertrouwen in dat Zalando de bovenkant van zijn ebit-doelstelling kan behalen. Het advies van Warburg Research luidt ‘kopen’ met een koersdoel van 52.

UBS is van mening dat de matige bruto orderwaarde werd gecompenseerd door verrassend hoge inkomsten. Zij hebben hun advies dan ook op ‘kopen’ laten staan met daarbij een koersdoel van €48.

Goldman Sachs heeft zijn ramingen voor de bruto orderwaarde neerwaarts bijgesteld, om zo de iets tragere start van de online moderetailer in het tweede kwartaal te weerspiegelen. Als gevolg daarvan is het koersdoel neerwaarts bijgesteld van €49 naar €48. Het advies luidt ‘kopen’.

RBC Capital Markets stelt dat de verwachtingen van de online moderetailer over het verkoopmomentum in het tweede kwartaal voorzichtig waren. Zij hebben daarom hun koersdoel met €2 verlaagd naar €50. Het advies is gehandhaafd op ‘kopen’.

Credit Suisse vindt juist dat de groei van Zalando op middellange termijn onzeker is geworden, maar denkt dat deze onrust in de tweede helft van het jaar enigszins kan verdwijnen. Zij hebben hun koersdoel verlaagd van €46 naar €43 en het advies laten staan op ‘kopen’.

Deutsche Bank wijst erop dat de focus van Zalando op een hoger rendement op geïnvesteerd kapitaal zich op langere termijn zal uitbetalen. Zij zien dan ook geen reden om hun koopadvies voor het aandeel Zalando te wijzigen en hanteren een koersdoel van €53.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert