Beleggers Belangen Live

Diverse analisten | Verhogingen van koersdoel voor aandeel Nike

Christian Slagter-Koster

De beter dan verwachte resultaten van Nike hebben geresulteerd in hogere koersdoelen. En bij alle drie de analisten blijft het advies voor het aandeel Nike op ‘kopen’.

Over het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar, eindigend op 30 november, steeg de omzet van Nike op jaarbasis met 17% naar $13,3 mrd. In Noord-Amerika, de belangrijkste afzetmarkt voor het bedrijf, steeg de omzet met 30%, terwijl in China door de coronarestricties de omzet 3% terugliep.

De winst per aandeel steeg met 2% naar €0,85. Nike heeft zijn omzetverwachting voor het volledige boekjaar licht naar boven toe bijgesteld en verwacht nu dat deze rond de 15% uitkomt.

Koersdoelen voor aandeel Nike


Credit Suisse stelt dat ondanks zorgen over de voorraden van Nike, de recente resultaten laten zien dat consumenten nog altijd bereid zijn om artikelen van de Amerikaanse sportkledingfabrikant te kopen. Mede daarom heeft de Zwitserse bank het koersdoel voor Nike verhoogd van $122 naar $132.

Jefferies vond de omzet en brutomarge van Nike beter dan verwacht en denkt dat in de komende periode voorraad- en aan China-gerelateerde problemen afnemen, waardoor de marges zullen verbeteren. Jefferies heeft daarom de ramingen verhoogd en het koersdoel bijgesteld van $115 naar $140.

RBC Capital Markets stelt dat Nike profiteerde van een sterk momentum en heeft vanwege de verhoogde omzetdoelstelling zijn winstramingen verhoogd. Daarbij merkt de Canadese zakenbank op dat het management van Nike zoals gepland de problemen aanpakt. RBC Capital Markets heeft het koersdoel met $7 opwaarts bijgesteld tot $127.

Alle genoemde analisten hanteren een koopadvies voor het aandeel Nike.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert