Beleggers Belangen Live

Ralph Lauren | Paradepaardje behaagt de jeugd

Jeroen Boogaard

Het iconische merk Ralph Lauren weet conform de strategie steeds meer jongere consumenten aan zich te binden.

De koers van Ralph Lauren is sinds het koopadvies van een jaar terug met circa 49% gestegen. De onderneming heeft veel geïnvesteerd in de merkbeleving en dat werpt vruchten af. Vooral onder jongeren wint het merk aan populariteit. Ralph Lauren is weer een echt luxe-merk, waardoor het bedrijf de prijzen en marges kan verhogen.

Opvallend is dat het merk vooral in China goed aanslaat, terwijl de Chinese luxe-markt er slecht voorstaat. De resultaten ontwikkelen zich ook dit jaar beter dan verwacht. Tegen constante wisselkoersen groeit de omzet met 2% tot 3% en de operationele winstmarge stijgt naar verwachting met 100 tot 120 basispunten naar minstens 13,5%. Daarmee zet het bedrijf een goede stap richting de gewenste winstmarge op termijn van minstens 15%.

Advies aandeel Ralph Lauren op ‘kopen’

Met deze prestatie geeft Ralph Lauren de concurrentie het nakijken, want de luxe-sector gaat gebukt onder een zwakke consumentenvraag. Wanneer de koopkracht verbetert zal ook de omzetgroei weer kunnen versnellen richting de doelstelling van 5-9% per jaar. Op nog geen 15 keer de winst voor het lopende boekjaar blijft Ralph Lauren koopwaardig.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Jeroen Boogaard

Jeroen Boogaard

Expert

Jeroen Boogaard (1973) schrijft sinds 2011 voor Beleggers Belangen. Sinds 2010 is hij actief als zelfstandig financieel journalist, daarvoor werkte hij twaalf jaar bij een beleggingsmagazine als analist en later als adjunct-hoofdredacteur. Zijn specialisaties zijn vastgoed, Exchange Traded Funds (ETF's) en Nederlandse small- en midcaps.

Meer artikelen van deze expert