Beleggers Belangen Live

Nestlé | Wat te doen na de strategie-update?

POZNAN, POLAND - AUG 3, 2018: Cup of Nescafe coffee, a brand of Swiss coffee made by Nestle, introduced in 1938

Bij de capital markets day van 19 november presenteerde Nestlé haar strategische plannen.

Divisie ‘Water en premium drank’, die heel lage marges heeft, wordt vanaf 1 januari 2025 een stand alone-divisie, wat doorgaans voorsorteert op een verkoop. Daarnaast moet er eind 2027 CHF2,5 mrd extra aan kosten bespaard zijn.

De middelen die via deze kostenbesparing vrijkomen worden ingezet voor extra marketing, om zo omzetgroei te stimuleren. Op middellange termijn gaat Nestlé uit van een organische groei van 4% en de operationele marge moet na 2025 weer boven de 17,0% uitkomen.

Advies aandeel Nestlé blijft ‘kopen’

Het zijn allemaal logische en weinig enerverende stappen. Ze zullen niet in een koersexplosie op korte termijn resulteren, maar zijn wel goed voor waardecreatie op middellange termijn. Het advies blijft ‘kopen’.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Martijn van Herpen

Martijn van Herpen (1977) werkte na zijn studies Milieutechnologie en Bedrijfswetenschappen in diverse functies op het gebied van risicomanagement. In 2020 rondde hij ook zijn Executive Master of Internal Auditing af. In 2023 stapte hij bij Beleggers Belangen weer in de beursjournalistiek. Zijn primaire aandachtsgebieden zijn de sectoren Handel (consumenten), Voeding & drank en Persoonlijke verzorging.

Meer artikelen van deze expert