Updates

Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Broadcom

Advies
kopen
image description
Aandelen Internationaal , Jaap Barendregt

Vivendi

Het Franse Vivendi, in Parijs genoteerd en met een jaaromzet van €11 mrd, was niet lang geleden een conglomeraat dat actief was in telecom, tv, muziek en digitale spellen, en dan ook nog zeer mondiaal gespreid. Dit leidde tot grote schuld. Met de verkoop van telecom en spellen is de schuld gesaneerd. De resterende muziek (Universal Music) en televisie (Canal+ Group) hebben nog steeds weinig verwantschap. Bovendien heeft Vivendi met een deel van de resterende verkoopopbrengsten een groot belang in Italia Telecom genomen. De richting van het bedrijf blijft daardoor onduidelijk.

Bij Canal+ Group gaat het vooral om film- en tv-productie-activiteiten en betaaltelevisie. Deze beslaan ongeveer 50% van de omzet, zijn bijzonder internationaal georiënteerd en vormen de meest winstgevende activiteit. Bij Universal Music gaat het om muziekuitgaven(cd’s) en het bezit van een portefeuille aan muziekrechten. Zij vormen de andere helft van de omzet. De muziekindustrie is vooral geconcentreerd in de VS en Europa.

Met Vivendi Village is het bedrijf inmiddels op kleine schaal digitaal actief met streaming-activiteiten en video-on-demand. De operationele marge komt uit op 12%.

Vivendi

Artikelen

Afbeelding bij artikel EVS komt traag op gang
AdviesDanny Reweghs, 24 jun 16:32

EVS komt traag op gang

In tegenstelling tot de vorige jaren is de Belgische wereldspeler in live (sport)verslaggeving het jaar minder sterk begonnen. Vooral door uitstel van klantenleveringen. Dat zet het aandeel (tijdelijk) onder druk.

0 0
Afbeelding bij artikel Colruyt ziet de winst stagneren
AdviesDanny Reweghs, 23 jun 08:30

Colruyt ziet de winst stagneren

Het winstgroeipotentieel van Colruyt Group lijkt opgeborgen te zitten in een boodschappenbak van de warenhuisketen. Structurele winstgroei is bijna onmogelijk op een competitieve Belgische retailmarkt.

0 0