Worstel- en vechtsportgigant beukt naar all-time high
Live evenementen – in totaal meer dan 300 per jaar – staan centraal bij WWE en UFC, die recordcijfers wat betreft ticketverkoop en opbrengst per evenement realiseerden in 2024. Zeven van de tien meest opbrengende shows in Madison Square Garden in New York staan inmiddels op naam van TKO, dat de shows in 170 landen uitzendt voor wereldwijd 700 miljoen kijkers. Ook online is de zichtbaarheid groot, met honderden miljoenen volgers op sociale media en een van de best bekeken YouTube-kanalen ter wereld.
Daarnaast streeft TKO groei na via overnames zoals recent de acquisitie ’s werelds grootste bullriding-organisatie PBR. Media-inkomsten vormen de grootste bron van omzet. Door een nieuwe 10-jarige deal met Netflix, met een waarde van $5 mrd, worden WWE-evenementen dinds dit jaar live gestreamd.
Merch en streaming stuwen groei TKO
Ook merchandise en sponsoring zijn belangrijke groeipoten. In 2024 steeg de sponsoromzet van UFC met 28% en die van WWE met 20%, dankzij merken als Coca-Cola, IBM, Procter & Gamble, Budweiser en Monster Energy.
Met een beurswaarde van zo’n $35 mrd en een geschatte k/w van ruim 60 is het aandeel inmiddels wel stevig aan de prijs. Toch past dit wel bij de verwachte dubbelcijferige winstgroei de komende jaren. TKO betaalde in 2025 ook een eerste dividend, dat de komende jaren verder kan groeien.