Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Markt voor sportartikelen in topvorm

0 0 Leestijd ongeveer

Berenberg heeft goede hoop voor sportmerk Puma in de sportartikelenmarkt. Daarmee geniet het een betere positie dan concurrenten Nike en Adidas.

De wereldwijde markt voor sportartikelen werd vorig jaar geschat op een waarde van €380 mrd. Volgens Berenberg zijn mensen de afgelopen jaren bewuster bezig met hun gezondheid en draagt de toenemende populariteit van vrouwensport bij aan de verkopen.

Lees ook Importheffingen raken kleding- en schoenenconcerns het hardst

Berenberg geeft de voorkeur aan gevestigde merken boven nieuwkomers en aan bedrijven die zich meer richten op schoeisel dan kleding. Schoeisel vertegenwoordigt 42% van de wereldwijde markt en blijft qua groei kleding overtreffen, terwijl de marges vaak ook hoger liggen.

Puma is de sectorfavoriet

Berenberg ziet Puma als sectorfavoriet, ondanks de worsteling die de Duitse sportartikelenfabrikant al enkele jaren kent om de resultaten te verhogen. In maart waarschuwde Puma nog dat de verkopen in 2025 waarschijnlijk dalen, mede omdat de onzekerheid die is ontstaan door de importheffingen invloed zal hebben op de Amerikaanse consumentenbestedingen.


De tegenvallende ontwikkelingen leidden ertoe de aandelenkoers van Puma rond het laagste niveau van de afgelopen negen jaar staat. Berenberg wijst erop dat het aandeel wordt verhandeld tegen 0,36x het eigen vermogen/omzet, het laagste niveau binnen de sector van de afgelopen twee decennia. Het impliceert permanent lage marges van 2% tot 3%, wat het sportmerk in de afgelopen dertig jaar slechts twee keer rapporteerde.

Lees ook Het Gulden-effect: Adidas loopt veel harder dan eeuwige concurrent Puma

Topman vertrekt

Verder maakte Puma begin april bekend dat topman Arne Freundt opstapt vanwege een verschil van inzicht over de strategische koers en per juli wordt opgevolgd door Arthur Hoeld, die overkomt van Adidas. Berenberg stelt dat wanneer het nieuwe management geen nieuwe waarde weet te ontsluiten, Puma het risico loopt een overnamedoelwit te worden.

Berenberg is opnieuw gestart met het volgen van Puma met een koopadvies en een koersdoel van €40. Voor Adidas en Nike luidt het advies ‘houden’.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.