Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

IMCD

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Aandelen Nederland

KPN

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
houden
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Nedap

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Johnson & Johnson

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Advies Martijn van Herpen, 22 nov 2024 13:01

Target | Prijsbewuste consument laat zich voelen

0 0 Leestijd ongeveer

Target presenteerde tegenvallende resultaten en temperde de vooruitzichten. Het leverde de Amerikaanse retailgigant een koersdreun van 21,4% op.

De organische omzet van Target steeg in het derde kwartaal met 0,3% tot $25,2 mrd, waarbij de omzet van online 10,8% opliep, maar die van de fysieke winkels 1,9% daalde. Het positieve voor Target is dat er 2,4% meer bezoekers in de fysieke winkels kwamen, maar die besteedden dan weer gemiddeld zo’n 2% minder.

Target signaleert dat klanten erg selectief zijn in wat ze op welk moment aankopen. Ze wachten bijvoorbeeld op koopjes bij promotieacties, waarbij ze groot inslaan en Targets omzet omhoog schiet, maar in de periode voor en na zo’n actie valt de omzet juist terug.

Daarnaast stipte Target aan dat wat betreft discretionaire uitgaven, die niet direct noodzakelijk zijn, de situatie lastig is. Discretionaire uitgaven bepalen grofweg 60% van de omzet van Target, wat de resultaten iets volatieler maakt dan bijvoorbeeld die van Walmart.

Havenstakingen VS

Ook haalde Target de havenstakingen aan de oostkust van de Verenigde Staten aan als reden om (extra) voorraden aan te leggen via alternatieve routes, om sowieso geen nee te hoeven verkopen aan klanten. Dit resulteerde in extra kosten en voorraden.

Na de cijfers over het tweede kwartaal had Target de verwachtingen voor 2024 nog naar boven bijgesteld, maar de resultaten over het derde kwartaal vielen sterk tegen. Ook voor het vierde kwartaal is Target voorzichtiger geworden. De omzet zal naar verwachting gelijk zijn aan die van een jaar geleden en voor het huidige boekjaar werd de geschatte winst per aandeel nu weer fors verlaagd: van $9,00-9,70 tot $8,30-8,90.

Advies aandeel Target blijft ‘kopen’

Tegen 14 keer de winst voor het huidige boekjaar is Target zeker niet duur. Er vanuit gaande dat de cyclische tegenwind weer een keer een meewind wordt, blijft het advies ‘kopen’. En zeker ook voor liefhebbers van een relatief hoog dividendrendement (3,7%) is dividendkoning Target een interessante belegging.

$ 2024 (t) 2023
Omzet (mrd) 107,6 107,4
Wpa 8,60 8,94
Dividend 4,48 4,40

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ