Beleggers Belangen Live

Amazon | Deal met TikTok verhoogt het rendement

Christian Slagter-Koster

Bank of America heeft het volste vertrouwen in een deal van Amazon op het vlak van sociale media.

Amazon sloot begin augustus samenwerkingsverbanden met TikTok en Pinterest. Gebruikers van deze socialemedia-platformen kunnen via Amazon-advertenties direct de producten kopen, zonder de apps te hoeven verlaten. Deze deal gaat wel enigszins in tegen een trend op TikTok, waarin vooral jongeren worden opgeroepen om juist minder te consumeren en spullen te hergebruiken.

Bank of America (BofA) benadrukt dat de nieuwe samenwerking betekent dat gebruikers hun Amazon-profiel kunnen koppelen aan hun TikTok- en Pinterest-account, waardoor ze toegang krijgen tot realtime prijzen, verzendopties en Prime-voorwaarden. Eerder sloot Amazon al soortgelijke deals met Meta en Snap.

Voordelen van Amazon en TikTok samenwerking

Een bijkomend voordeel van de samenwerking met TikTok is volgens BofA dat hiermee zorgen bij Amazon-beleggers worden weggenomen over de snelle groei van TikToks eigen e-commerceplatform TikTok Shop.

Volgens BofA past deze ontwikkeling in de strategie van Amazon om de ROI (return on investment) van zijn advertenties te verbeteren en laat het zien dat het bedrijf het vertrouwen heeft om vol in te zetten op sociale media.

Advies aandeel Amazon

De Amerikaanse zakenbank schat in dat Amazon ongeveer 5% van zijn jaarlijkse online advertentiebudget van $10 mrd aan de nieuwe samenwerkingen zal besteden. De analisten verwachten dat Amazon daarmee mogelijk $1 mrd aan bruto goederenwaarde toevoegt en dat het rendement met 20% zal verbeteren.

BofA heeft zijn advies voor Amazon gehandhaafd op ‘kopen’ en hanteert daarbij een koersdoel van $210.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster

Christian Slagter-Koster (1985) schrijft sinds 2010 voor Beleggers Belangen. Na zijn HBO studie Small Business & Retail Management werkte Christian onder meer voor beleggingsplatformen Analist.nl en Belegger.nl. In 2010 is Christian zijn eigen contentmarketingbureau Slagter Media gestart. Vanuit zijn agrarische achtergrond heeft Christian bovenmatige interesse in beursgenoteerde agrobedrijven en commodities, terwijl vanuit zijn vakgebied de focus ligt op innovatieve technologiebedrijven.

Meer artikelen van deze expert