Updates

Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen

Updates

Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Beurs in Beeld Jeff Thijssen, 6 mei 2024 14:02

Teleperformance | Disruptie in de callcentersector

0 0 Leestijd ongeveer

De ontwikkelingen op het gebied van kunstmatige intelligentie kunnen gehele sectoren op zijn kop zetten. Ook de sector voor callcentra valt hieronder en dat hebben aandeelhouders van Teleperformance inmiddels aan den lijve ondervonden. De beurskoers is sinds begin 2022 gedaald van bijna €400 naar minder dan €100 per aandeel.

De angst voor disruptieve technologie bij beleggers lijkt ook zeker gegrond. Eerder dit jaar maakte de Zweedse betaalverwerker Klarna bekend dat haar AI-assistent meer dan 2 miljoen gesprekken had gevoerd in één maand tijd, goed voor twee derde van alle klantenservicecontacten in die maand.


Het werk dat de robot heeft verzet kwam volgens het bedrijf overeen met dat van 700 voltijdmedewerkers. Doordat de assistent ook nog eens kwalitatief betere antwoorden gaf, daalde het aantal herhaalvragen met 25%. Daarnaast kregen klanten aanzienlijk sneller een antwoord.

Koersafstraffing ‘te ver doorgeschoten’

Desondanks denken analisten dat de forse koersafstraffing op de beurs van concurrent Teleperformance te ver is doorgeschoten, gesteund op de vooruitzichten van de onderneming. Het management rekent in 2024 op een omzetgroei tussen de 2 en 4% en een lichte verbetering van de marges. Van de 21 analisten die het aandeel volgen geven er 14 een koopadvies.

Geen enkele analist voorziet de Franse callcenterspecialist van een verkoopadvies. Het gemiddelde koersdoel ligt op €147,80. Dat betekent een opwaarts potentieel van circa 53%.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.