Beleggers Belangen Live

Unilever | Blijft u bij het koopadvies?

Peter Schutte
Peter Schutte Expert

Huismerken zijn sterk in opkomst in de supermarkt. Wat betekent dat voor de A-merken die Unilever in de schappen heeft liggen?

Supermarkten zetten nadrukkelijk in op de verkoop van meer huismerken, zo blijkt uit onderzoek van marktbureau Circana. Consumenten letten immers steeds meer op de kleintjes en met huismerken kunnen supermarkten ook aan klantenbinding doen. Unilever volgt dit uiteraard ook.

Advies aandeel Unilever op ‘kopen’

Het concern ziet de volumes wel wat onder druk staan, maar beperkt en Unilever weet dit vooralsnog ruim te compenseren door prijsverhogingen. Het bedrijf zet juist nadrukkelijk in op zijn sterke merkenportfolio, maar maakt daarnaast ook producten die qua prijs/kwaliteit-verhouding goed kunnen concurreren met huismerken. Het concern zal wel goed moeten blijven communiceren over de doorgevoerde prijsverhogingen anders worden de A-merken uit de schappen geweerd. Wij blijven bij ons koopadvies voor het aandeel Unilever.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Peter Schutte

Peter Schutte

Expert

Peter Schutte (1969), econoom met afstudeerrichting monetaire economie, is sinds 1996 werkzaam in de financiële journalistiek. In deze hoedanigheid heeft hij zich altijd beziggehouden met het geven van aandelenadviezen. Sinds 2011 werkt hij op freelancebasis voor Beleggers Belangen, waarvoor hij actief bedrijven in de transport- en logistieke sector volgt. Peter is verder gespecialiseerd in Nederlandse small- en midcaps, waarvan hij regelmatig bestuurders interviewt. Daarnaast schrijft hij over macro-economische en monetaire ontwikkelingen. Peter is zelf een actief belegger, iets wat hij als een voorwaarde beschouwt voor het geven van goede beleggingsadviezen. Ook in zijn eigen beleggingen legt hij de nadruk op Nederlandse small- en midcaps.

Meer artikelen van deze expert