Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Advies Menno van Hoven, 28 okt 2020 13:40

SEB | China en online verkopen van levensbelang

0 0 Leestijd ongeveer

Online verkopen en een sterke aanwezigheid in China zijn de drijvende krachten voor SEB. De relatief kleine professionele divisie staat nog steeds zwaar onder druk dankzij het coronavirus.

De omzet van SEB over de de eerste negen maanden van 2020 kwam uit op €4,71 mrd, tegen €5,11 mrd in 2019. Het operationel resultaat daalde van €407 mln naar €324 mln. Voor heel 2020 rekent SEB, bekend van merken als Moulinex en Tefal, op een omzetdaling van 5 tot 6%. In het derde kwartaal was er, met uitzondering van de professionele markt, omzetgroei in alle regio’s t.o.v. 2019. SEB behaalt 90% van zijn omzet op de consumentenmarkt. De met 10,5% van de omzet kleine zakelijke divisie (o.a. koffiemachines WMF) heeft nog altijd last van Covid-19 nu veel horeca gesloten is. De omzet daalde hier in Q3 met 39,4%.

SEB blijft koopwaardig

Daar staat een sterke groei van online verkopen van kleine huishoudelijke apparatuur tegenover, met een hoofdrol voor China, dat goed is voor 28% van de omzet van SEB. In China wordt inmiddels 65% van de omzet online gerealiseerd en ook in Europa (37% van de omzet) verdubbelde de online omzet. Met name dankzij China blijft SEB koopwaardig voor de lange termijn.

 

 

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ