Updates

Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

DSM-Firmenich

Advies
houden
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
houden
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Lezersvragen Jaap Barendregt , 28 jan 2020 15:30

Wat vinden jullie van Trade Desk en S4 Capital?

0 0 Leestijd ongeveer

Digitale advertentie-aanbieders hebben de wind mee. Maar verdienen dergelijke bedrijven ook een plekje in de beleggingsportefeuille?

Bedrijven als Unilever, Adidas en Procter & Gamble, die samen voor vele tientallen miljarden euro’s aan advertenties uitzetten, zijn ontevreden over de doelgerichtheid van de traditionele advertenties die ze via de grote bureaus in oude media laten plaatsen.

Ze maken hoge kosten en bereiken een groot publiek waarvan slechts een klein deel interesse heeft. De digitalisering van media levert hier oplossingen voor. Zo kan het vergaren van data over gebruikers ervoor zorgen dat reclame via mobiele telefoons veel doelgerichter wordt aangeboden.

Digitalisering van advertenties

Dat spreekt ook de grote adverteerders aan. Facebook, Twitter en YouTube zijn daardoor toegetreden tot het metier van de advertentiebureaus. Digitalisering gaat ook gepaard met de opkomst van (gesponsorde) bloggers en vloggers/influencers.

In die groeiende grote markt is ruimte voor nieuwe bureaus zoals het Amerikaanse Trade Desk en het Britse S4 Capital. Zij groeien snel, hebben al forse k/w’s (van respectievelijk 83 en 34), maar weten naar verwachting van analisten hun winst ook snel te verhogen. Deze bedrijven verdienen dan ook een plekje in de beleggingsportefeuille.

  1. Trade Desk (ticker: TTD US)
  2. S4 Capital (ISIN: GB00BFZZM640)

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.