Advieswijziging LVMH | Geen knallende champagnekurken meer
Met het laagste groeicijfer in het eerste kwartaal sinds 2016 stelde LVMH voor de derde keer in een jaar tijd teleur. Een adviesverlaging is onvermijdelijk.
LVMH, is een mondiaal opererende Franse luxegoederenproducent en -verkoper die is genoteerd aan de Parijse beurs. De verkoop gebeurt via algemene winkels (wholesale) en eigen winkels (retail).
Het assortiment is divers en bestaat uit mode (kleding en leerproducten, inclusief tassen) met 35% van de omzet, wijn en sterke drank (cognac) met 12%, parfums en cosmetica met 12% en horloges en sieraden met 10%. Het bedrijf heeft ook verkooppunten op vliegvelden en in passagiersschepen (selective retailing) met 30% van de omzet.
De marge op de producten is met 20% hoog. De jaaromzet van €40 mrd wordt vooral behaald in Azië (35%), de VS (25%) en Europa (30%). LVMH heeft een grootaandeelhouder in Groupe Arnault. Die is tevens grootaandeelhouder in Dior.
Met het laagste groeicijfer in het eerste kwartaal sinds 2016 stelde LVMH voor de derde keer in een jaar tijd teleur. Een adviesverlaging is onvermijdelijk.
JPMorgan Chase heeft een degelijk eerste kwartaal achter de rug. De bank hoefde relatief weinig af te schrijven op de leningenportefeuille, maar de ontwikkeling van de netto rente-inkomsten baart zorgen.
De start van het dividendseizoen van 2024 staat centraal in ons adviezenoverzicht van deze week. Daarnaast aandacht voor vastgoed, mijnbouwaandelen en het eventueel hedgen van een onlangs getipte ETF.