Adidas | Diverse analisten verhogen koersdoel
Het nieuwe vijfjarenplan van Adidas heeft tot diverse koersdoelverhogingen geleid. Credit Suisse, UBS en Goldman Sachs passen alle drie de visie op het aandeel aan.
Adidas gaat de komende jaren meer dan €1 mrd investeren in zijn digitale transformatie, om zo in 2025 de online omzet te hebben verdubbeld tot €9 mrd. E-commerce moet tegen die tijd 40% van de totale omzet genereren en de winstmarge verbeteren naar 12-14%. Over 2019 bedroeg de winstmarge nog 11,3%. Credit Suisse vindt de doelstellingen ambitieus en de vooruitzichten op lange termijn sterk. Het koersdoel gaat van €295 naar €305 met daarbij een houdadvies.
Hoewel UBS de margedoelstellingen voorzichtig vindt, ligt de nadruk volgens deze bank op het winnen van marktaandeel. De analisten hebben het koersdoel voor Adidas met €20 verhoogd naar €358 en hanteren een koopadvies.
Aandeel Adidas op kopen
Goldmans Sachs heeft eveneens een koopadvies voor Adidas en verhoogde het koersdoel van €325 naar €335. Deze zakenbank verwachten dat de winstgevendheid de komende jaren gemiddeld 13,5% zal bedragen zodra het bedrijf overschakelt op een ‘direct-to-consumer’ bedrijfsmodel.