Updates

Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Prosus

Advies
houden
Aandelen Nederland

Nieuwe Steen Investments

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Advies Martijn van Herpen, 6 jun 08:30

Aandeel Ulta Beauty 30% hoger

0 0 Leestijd ongeveer

In augustus vorig jaar kwam Ulta Beauty in de podcast Voorkennis aan bod als koopwaardig aandeel, na een koersdaling tot $365. Sindsdien is de koers fors opgeveerd.

Schoonheidsproductenverkoper Ulta Beauty is in iedere staat van de Verenigde Staten vertegenwoordigd via ruim 1450 locaties. Daarnaast bevinden zich ruim 600 ‘shop in shops’ bij winkels van retailer Target. Oorspronkelijk was de bedoeling er 800 te creëren, maar dat plan is gepauzeerd om de klantbeleving eerst te optimaliseren. Voor eigen winkels staat de doelstelling voor eind 2027 op 1600, om daarna tot 1800 locaties te komen.

Ulta Beauty verkoopt een breed assortiment van producten op het gebied van cosmetica, huidverzorging, haarverzorgingsproducten en stylingtools, parfum en bad, enzovoorts. In totaal verkoopt het bedrijf zo’n 600 merken van producenten als L’Oréal. Ulta Beauty wil dat de komende drie jaar uitbreiden naar 700 merken.

Verkoop loopt via het omnichannel-principe: producten zijn zowel in de salons als online en via apps verkrijgbaar. Daarnaast bieden de fysieke schoonheidssalons de klanten diverse schoonheidsbehandelingen aan. De nadruk ligt op haar-, make-up-, wenkbrauw- en huidbehandelingsdiensten.

Vooruitzicht

De langetermijndoelstellingen liggen op 4-6% omzetgroei per jaar, met een jaarlijkse groei van de winst per aandeel van ruim 10%. Bij de recente kwartaalcijfers versloeg Ulta Beauty de analistenverwachtingen ruimschoots. Ceo Kecia Steelman merkte op dat ondanks onzekere economische omstandigheden met name make up en huidverzorging het goed blijven doen. De omzet kwam jaar op jaar 4,5% hoger uit, op $2,8 mrd. De belangrijkste bijdrage kwam van de vergelijkbare omzetgroei: de omzet van online verkopen samen met winkels die minstens veertien maanden open waren. Deze groeide met 2,9%, door 0,6% meer transacties met gemiddeld 2,3% hogere omzet.

Advies aandeel Ulta Beauty naar ‘houden’

Ulta Beauty trok de vooruitzichten voor fiscaal 2025 iets op en gaat nu uit van een winst per aandeel van $22,65-23,20. De geschatte koerswinstverhouding voor 2025 is 20,7. Dat is een redelijke waardering en Ulta Beauty is niet echt goedkoop meer. Langetermijnbeleggers kunnen het aandeel aanhouden. Voor de periode van een jaar gaat het advies naar ‘houden’.

Warren Buffett is fan
Twee weken nadat we het aandeel in de podcast bespraken, bleek ook Warren Buffetts Berkshire Hathaway ingestapt. Naast kwaliteit van management en de slotgrachten die een bedrijf heeft, hecht Warren Buffett aan een goede prijs. Een reden die hij hiervoor noemt, is dat je ook wanneer een aandeel niet buitengewoon presteert, je toch een goed rendement kunt maken. In het geval van Ulta Beauty heeft hij gekocht rond een bescheiden koerswinstverhouding van ongeveer 14. Inmiddels staat de koers 30% hoger dan tien maanden geleden. Als het aandeel Ulta Beauty tot en met 2028 een relatief bescheiden 10% per jaar stijgt, zal zijn rendement op 15% per jaar uitkomen.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ