Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Galapagos

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Accell

Advies
aanmelden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

DSM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Accsys

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Lucas Bols

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
kopen

Grafiek van de Dag | Zeven vette jaren voor Ferrari?

0 0 Leestijd ongeveer

Nadat we vorige week al zeer mooie cijfers voorgeschoteld kregen van het Franse luxegoederenconcern LVMH wist gisteren ook Ferrari te overtuigen. De fabrikant van peperdure luxe auto’s wist een recordaantal auto’s af te leveren. 

In totaal wist Ferrari in heel 2021 11.155 voertuigen te verschepen en dat is een toename van 22,3%. Vergeleken met 2019 (pre corona) gaat het om een groei van 10,1%.

Het operationele resultaat (ebitda) kwam in 2021 uit op €1,53 mrd. Vergelijken we dit met dezelfde periode een jaar eerder, dan gaat het om een stijging van 34%. Tegelijkertijd verwacht het bestuur het in 2022 nog wat beter te kunnen doen: Ferrari mikt op een ebitda tussen de €1,65 mrd en €1,70 mrd.

Het succesvolle jaar komt mede door de verkoop van de SF90 Stradale. Het is de eerste hybride met 1000 pk, waarmee je binnen 2,5 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur kunt, maar waarmee je indien gewenst ook een stukje volledig elektrisch kunt rijden in stilte.

Zeven vette jaren?

De vraag naar luxe voertuigen heeft beleggers in het aandeel geen windeieren gelegd. Ferrari ging in oktober 2015 naar de beurs voor $52 per aandeel. Gisteravond sloot de notering in de VS (met het toepasselijke beurssymbool RACE) op $238. Of de komende zeven jaar net zo’n succes worden als de laatste zeven jaar, zal afhangen van de transitie naar de elektrische auto.

Op de Capital Markets Day, die plaatsvindt op 16 juni, zal de nieuwe ceo daarover hopelijk meer duidelijkheid verschaffen. In 2025 moet de eerste volledig elektrische Ferrari van de band rollen.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.