J.P.Morgan voorziet inhaalslag voor Twitter
In het afgelopen jaar zijn de aandelenkoersen van online-mediabedrijven fors opgelopen. Zo steeg de aandelenkoers van Twitter in 2020 met 70%. Een heel mooie winst, die echter verbleekt bij die van branchegenoten Snap (+240%) en Pinterest (+270%). J.P.Morgan stelt dat het risicoprofiel van Twitter beter is dan dat van deze twee concurrenten en dat het aandeel op een substantiële korting wordt verhandeld.
Hoewel Twitter door de coronapandemie in eerste instantie de advertentie-inkomsten zag dalen, steeg de omzet over het derde kwartaal op jaarbasis met 14% en de winst per aandeel met 11,8%. J.P.Morgan verwacht dat de wereldwijde online advertentie-uitgaven in 2021 sterk gaan stijgen. Twitter moet daar optimaal van kunnen profiteren, onder meer dankzij zijn nieuwe advertentietechnologie. J.P.Morgan heeft het advies voor Twitter verhoogd van ‘houden’ naar ‘kopen’ en noemt het aandeel een ‘Top Pick 2021’. Het koersdoel is verhoogd van $52 naar $65.