Offensieve portefeuille blijft stijgen
Het rendement over 2019 van het aandelensegment van de portefeuille nam met 1 procentpunt toe, van 31,1 naar 32,1%. De grootste daler was Booking.com, met 9 procentpunt. Het bedrijf presenteerde goede kwartaalcijfers, maar werd meegetrokken door slechte prestaties van sectorgenoten.
Ook de kwartaalcijfers van Adidas vielen slecht. Het bedrijf heeft kosten van het vierde naar het derde kwartaal gehaald, wat dus zou moeten leiden tot betere vierdekwartaalcijfers.
Meer stijgers dan dalers in Offensieve portefeuille
De kwartaalcijfers van Aalberts en DSM zijn goed gevallen. Beide aandelen zijn sindsdien flink gestegen. Daarnaast waren Basic-Fit, Cancom, Splunk en Takeaway.com grote stijgers. De Offensieve portefeuille als geheel (dus inclusief kasgeld) steeg deze week met 1,1 procentpunt naar een jaarwinst van +27,1%. Dat brengt het totaalrendement sinds 2 november 2010 op +87,3%.