Door Victoria’s Secret vallen analisten van hun roze L Brands wolk
L Brands heeft zijn verwachting voor de winst per aandeel over heel 2018 verlaagd van $2,70-3,00 naar $2,45-2,70. Dit is vooral het gevolg van problemen bij Pink, het jongerenlabel van Victoria’s Secret en goed voor 23% van L Brands’ totale omzet.
Bank of America wijst erop dat Pink sinds begin dit jaar slecht presteert en heeft het koersdoel voor L Brands verlaagd van $29 naar $26. Het advies bleef gehandhaafd op ‘underperform’.
UBS is vergevingsgezinder en vindt dat Victoria’s Secret een sterk merk is met een imagoprobleem in de Verenigde Staten. Als dit probleem wordt opgelost kan het het merkt een katalysator zijn voor de koers van L Brands. UBS heeft het koersdoel met $1 verlaagd naar $31 en hanteert een ‘neutral’-advies.
Bernstein stelt dat Victoria’s Secret blijft teleurstellen terwijl Bath & Body Works goed presteert. Bernstein heeft het koersdoel voor L Brands verlaagd van $47 naar $44 en het ‘outperform’-advies herhaald.