Wat moet ik met Walmart nu de internetverkopen zo tegenvallen?
Levensmiddelen en andere supermarktartikelen leverde het bedrijf al online. Inmiddels bedient het zijn klanten in deze sector ook via fysieke winkels.
Groei internetverkopen neemt af
Walmart voelt de gevolgen. Het aandeel verloor circa 10% nadat uit de vierdekwartaalcijfers was gebleken dat de groei van internetverkopen is afgenomen naar 24%, tegenover 47% over het hele boekjaar 2018 (februari 2017 tot en met januari 2018). Voorts gingen de kosten omhoog (marketing en lonen) en werd in de concurrentiestrijd veel geld verloren aan kortingen. Bovendien kende het bedrijf bevoorradingsproblemen bij zijn online-activiteiten.
Voor boekjaar 2019 (tot en met januari 2019) belooft het management een fors herstel: van een door ons aangepaste nettowinst van circa $4,00 per aandeel over boekjaar 2018 ($4,40 over 2017) naar $4,75-5,00. Gezien de capaciteiten van Walmart, denken we dat ‘houden’ een goed advies blijft.
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.