LVMH presteert andermaal goed
LVMH, het Franse luxegoederenhuis, beleeft in 2017 een heel ander jaar dan in 2016. Vorig jaar was het met 5% autonome omzetgroei krabbelen geblazen. Autonoom wil zeggen dat de cijfers geen bijzondere posten en wisselkoersveranderingen bevatten. Dit jaar bedraagt die omzetgroei maar liefst 12%, naar €30,1 mrd en ook de groei in het derde kwartaal bedroeg 12%.
Die groei in het derde kwartaal kwam van alle activiteiten, behalve Wijn en Sterke drank (+4%). Vooral belangrijk was dat Mode en leerproducten met 13% stevig groeide (was 5%). Deze divisie is met ruim een derde van de omzet de grootste. Toeristenverkopen (Selective retailing) kent bijna eenzelfde omzetdeel. Daar steeg de omzet autonoom met 12% (was 6%). Overigens groeiden Parfum en cosmetica en Horloges en juwelen het snelst, met respectievelijk 17% en 14%, maar die divisies zijn samen veel kleiner dan Mode en leerproducten. Gezien de hoge omzetgroei handhaven wij het koopadvies ondanks de zeer veeleisende k/w van 24,6.
Lees ook: Kiadis haalt €18 mln op
Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website