Unilever zet stappen bij uitvoering van strategie
In april dit jaar kondigde Unilever een nieuwe strategie aan. Daarmee reageerde het bedrijf op een overnamebod van Kraft Heinz en op kritiek dat de omzetgroei en de operationele marge te laag waren. In die nieuwe strategie zou de reeds apart gezette eenheid Bakery, Cooking & Spreads worden afgestoten, hetzij via een verkoop, hetzij via een beursgang. Nu is het Zuid-Afrikaanse deel van de eenheid verkocht aan investeringsmaatschappij Remgro in ruil voor €250 mln en een 26% deel in de overige Zuid-Afrikaanse Unileveractiviteiten.
Voorts geeft Unilever uitvoering aan een reeds bestaande strategie: die van groei in opkomende markten in hogere groei-activiteiten als Persoonlijke verzorging. Voor €2,25 mrd is in Zuid-Korea van investeringsmaatschappij Bain Capital huidverzorger Carver Korea over genomen. Dit bedrijf verkoopt ook op de Chinese markt. Beide activiteiten zullen bijdragen aan een hogere omzetgroei. Bij een hoge k/w van 22,3 en de groeiperspectieven, blijft Unilever wel ‘houden’.
Lees ook: Unilever werkt aan continuiteit
Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website