Gedegen halfjaarcijfers Experian
De winst uit voortgezette activiteiten steeg van $331 mln naar $384 mln. De omzet was over de eerste helft van het gebroken boekjaar $2,24 mrd, nagenoeg onveranderd. Belangrijker is dat de autonome omzetgroei 5% bedroeg door een sterke groei bij de divisies Credit Services en Decision Analytics. Daarmee voldoet Experian aan zijn doelstelling voor autonome omzetgroei van 4-6%. Experian ziet zijn markten geleidelijk aantrekken. Eerder dit jaar vreesden beleggers nog voor een lagere groei in Brazilië, maar ook daar waren de resultaten solide. Voor geheel Latijns-Amerika kwam de autonome omzetgroei zelfs uit op 7%. Na afronding van een review van de strategische opties heeft Experian besloten om zijn email/cross-channel marketing business – het grootste deel van de divisie Marketing Services − af te stoten. De review toonde aan dat er minder synergie is met de andere activiteiten dan eerder gedacht. Experian verhoogt het interim-dividend met 4%.
Bekijk de detailpagina van Experian
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.