Updates

Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Pharming

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Pharming

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen
Advies Jaap Barendregt, 21 jul 2016 15:22

Unilever versnelt autonome omzetgroei

0 0 Leestijd ongeveer

Unilever is de uitblinker in de sector. Mede gezien de niet-veeleisende k/w van 22,3 handhaven we daarom ons koopadvies.

Unilever beleefde andermaal een sterk kwartaal. De halfjaaromzet daalde weliswaar met 2,6%, naar €26,3 mrd, maar de autonome omzet steeg met 4,7%. Dat is de omzet zonder bijzondere, eenmalige posten, acquisities en wisselkoerseffecten. Dat is al weer hoger dan in heel 2015 (+4,1%) en 2014 (+2,9%). Het marktaandeel op veel productmarkten steeg. Een ander belangrijk criterium voor de beoordeling van de cijfers is de autonome operationele marge. Die steeg over dit halfjaar van 14,5% naar 15,0%. Dit is een maat voor de operationele efficiency en voor de mogelijkheden van het bedrijf om via innovatie (nieuwe of vernieuwde producten) hogere rendementen te behalen. De marge staat overigens ook onder invloed van de marketing-uitgaven die het bedrijf kan variëren. Zij waren dit halfjaar relatief lager. Het autonome operationeel resultaat steeg van €3902 mln naar €3949 mln. Opvallend in de cijfers was vooral de autonome operationele marge bij Huishoudelijke producten. Die steeg met maar liefst 250 basispunten, naar 9,8%. Zo was de verkoop van vernieuwde OMO-producten een groot succes. Bij de divisie Verfrissingen was eveneens sprake van een stevige margestijging, deels door lagere marketing-uitgaven. De divisie Voeding presteert het slechtst. De marge en de onderliggende hoeveelheid verkochte producten daalden er. Prijsverhogingen zorgden toch nog voor onderliggende omzetgroei (+2,7%). Kijkend naar de regio's, excelleerden de opkomende markten met een autonome omzetgroei van 8% opnieuw. De marges in Latijns-Amerika werden echter deels ondermijnd door hoge inflatie. De autonome nettowinst per aandeel steeg met 7,5%, de gewone met 1,3%, naar € 0,92,; het wisselkoerseffect was dus weer groot.

Bekijk de detailpagina van Unilever

Unilever beleefde andermaal een sterk kwartaal. De halfjaaromzet daalde weliswaar met 2,6%, naar €26,3 mrd, maar de autonome omzet steeg met 4,7%. Dat is de omzet zonder bijzondere, eenmalige posten, acquisities en wisselkoerseffecten. Dat is al weer hoger dan in heel 2015 (+4,1%) en 2014 (+2,9%). Het marktaandeel op veel productmarkten steeg. Een ander belangrijk criterium voor de beoordeling van de cijfers is de autonome operationele marge. Die steeg over dit halfjaar van 14,5% naar 15,0%. Dit is een maat voor de operationele efficiency en voor de mogelijkheden van het bedrijf om via innovatie (nieuwe of vernieuwde producten) hogere rendementen te behalen. De marge staat overigens ook onder invloed van de marketing-uitgaven die het bedrijf kan variëren. Zij waren dit halfjaar relatief lager. Het autonome operationeel resultaat steeg van €3902 mln naar €3949 mln.

Opvallend in de cijfers was vooral de autonome operationele marge bij Huishoudelijke producten. Die steeg met maar liefst 250 basispunten, naar 9,8%. Zo was de verkoop van vernieuwde OMO-producten een groot succes. Bij de divisie Verfrissingen was eveneens sprake van een stevige margestijging, deels door lagere marketing-uitgaven. De divisie Voeding presteert het slechtst. De marge en de onderliggende hoeveelheid verkochte producten daalden er. Prijsverhogingen zorgden toch nog voor onderliggende omzetgroei (+2,7%).

Kijkend naar de regio’s, excelleerden de opkomende markten met een autonome omzetgroei van 8% opnieuw. De marges in Latijns-Amerika werden echter deels ondermijnd door hoge inflatie.
De autonome nettowinst per aandeel steeg met 7,5%, de gewone met 1,3%, naar € 0,92,; het wisselkoerseffect was dus weer groot.

Bekijk de detailpagina van Unilever

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ