Credit Suisse schudt lijstje met mediafavorieten op
Credit Suisse ziet fors meer opwaarts potentieel voor online videodienst Hulu, waar mediaconcerns Walt Disney, 21st Century Fox en Comcast/NBCUniversal een belang in hebben. Hulu heeft plannen voor een nieuwe dienst die toegang biedt tot meer dan vijftig live uitzendingen en kabelnetwerken plus een ‘on demand’ videobibliotheek voor $40 per maand.
Volgens Credit Suisse is dit een sterke propositie en levert het per gebruiker een ebit van $12 per maand op. Na een cumulatief verlies van $1,8 mrd sinds 2008 verwacht de zakenbank dat Hulu vanaf 2018 een operationele winst zal realiseren die over 2020 dan uitkomt op $2,2 mrd. Het aantal abonnees voor live streaming in 2020 schat Credit Suisse tussen 10-20 miljoen, wat de ebit kan opdrijven tot meer dan $3 mrd en de waarde van Hulu tot $35 mrd. Mede daarom waardeert Credit Suisse Hulu nu op $25 mrd, waar dat eerder nog $15 mrd was.
Vanwege het belang in Hulu is het koersdoel voor 21st Century Fox verhoogd van $37 naar $40, terwijl het aandeel tegelijkertijd de plek heeft ingenomen van Time Warner op de favorietenlijst van de entertainmentsector. Credit Suisse blijft positief over Time Warner, maar ziet voor dit aandeel een opwaarts potentieel van 24% tegenover 42% voor 21st Century Fox.
Lees ook: Mediabedrijven staan onder druk