Updates

Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Pharming

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Ebusco

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
houden
Aandelen Internationaal

PayPal

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Pharming

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

CTP

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Bayer

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

CMcom

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

SBM Offshore

Advies
kopen
Opinie Beleggers Belangen, 24 aug 2015 17:23

Overdreven afgestraft

0 0 Leestijd ongeveer

De correctie van Volkswagen uit vrees voor de groeivertraging in China is overdreven, vindt UBS.

Sinds medio april is het aandeel Volkswagen meer dan 25% gedaald. De belangrijkste oorzaak voor dit verlies aan vertrouwen onder beleggers is het grote belang van de Chinese markt voor de Duitse autofabrikant.

Volgens UBS is China goed voor 60% van de winst van Volkswagen, maar de broker maakt zich geen al te grote zorgen. Een kwart van de 'Chinese winst' bestaat namelijk uit relatief stabiele royalty-betalingen aan Volkswagen. Daarnaast krijgt het Duitse bedrijf flinke dividenduitkeringen uit zijn Chinese joint ventures. China blijft desondanks een groeimarkt voor Volkswagen. Door alle aandacht voor China is de belangrijke reorganisatie van de autobouwer wat naar de achtergrond verdwenen. Onterecht, meent UBS, aangezien Volkswagen de uit de hand gelopen kosten voor R&D en uitgaven aan acquisities zal aanpakken. Dat moet leiden tot een operationele marge van meer dan 6% bij VW (het merk, niet het bedrijf).

De eerste tekenen van de omwenteling worden al zichtbaar, zoals de verkoop van LeasePlan. Het feit dat Volkswagen is begonnen met het boeken van forse reorganisatievoorzieningen – UBS verwacht dit jaar €1 mrd in totaal – maakt duidelijk dat het de autofabrikant menens is. De broker blijft dan ook enthousiast over het aandeel Volkswagen. Het koersdoel bedraagt €300 en dat is liefst 67% boven de huidige koers. 

Foto: Kenneth Lu

Sinds medio april is het aandeel Volkswagen meer dan 25% gedaald. De belangrijkste oorzaak voor dit verlies aan vertrouwen onder beleggers is het grote belang van de Chinese markt voor de Duitse autofabrikant.

Volgens UBS is China goed voor 60% van de winst van Volkswagen, maar de broker maakt zich geen al te grote zorgen. Een kwart van de 'Chinese winst' bestaat namelijk uit relatief stabiele royalty-betalingen aan Volkswagen. Daarnaast krijgt het Duitse bedrijf flinke dividenduitkeringen uit zijn Chinese joint ventures. China blijft desondanks een groeimarkt voor Volkswagen. Door alle aandacht voor China is de belangrijke reorganisatie van de autobouwer wat naar de achtergrond verdwenen. Onterecht, meent UBS, aangezien Volkswagen de uit de hand gelopen kosten voor R&D en uitgaven aan acquisities zal aanpakken. Dat moet leiden tot een operationele marge van meer dan 6% bij VW (het merk, niet het bedrijf).

De eerste tekenen van de omwenteling worden al zichtbaar, zoals de verkoop van LeasePlan. Het feit dat Volkswagen is begonnen met het boeken van forse reorganisatievoorzieningen – UBS verwacht dit jaar €1 mrd in totaal – maakt duidelijk dat het de autofabrikant menens is. De broker blijft dan ook enthousiast over het aandeel Volkswagen. Het koersdoel bedraagt €300 en dat is liefst 67% boven de huidige koers. 

Foto: Kenneth Lu