Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Hypotheekaflossingsplan Zalm puur opportunisme
website AA
#1 Gepost : woensdag 18 juli 2012 20:31:56
Rang: Senior lid

Groep: Geregistreerd

Is 6 x Bedankt in 6 Berichten
Zalm wil dat de hypotheken worden afgelost, ook de bestaande hypotheken, en krijgt daarbij bijval van de banken. Even afgezien van de vraag of dit een verstandige oproep is, is dit weer een typisch staaltje van procyclisch beleid van de banken.
Lees het volledige artikel.
Nikoe AA
#2 Gepost : woensdag 18 juli 2012 20:39:53
Rang: Nieuw lid

U slaat de spijker precies op zijn kop met dit artikel. Bij het afsluiten van div. verzekeringen en hypotheken, werd je in het verleden met open armen ontvangen, en was de eventuele negatieve informatie hierover geheel niet aanwezig.
Het kon in de hoogtijdagen allemaal niet op, het was allemaal zo geweldig!!!! Laten ze A.U.B. nadenken over de negatieve gevolgen die de banken en verzekeraars zelf hiermee hebben veroorzaakt. Als dit allemaal doorgaat, word het een hele trieste toekomst voor veeeeeelen!!!!!!!
J. Flikweert AA
#3 Gepost : woensdag 18 juli 2012 21:52:04
Rang: Nieuw lid

Ik ben het eens met het artikel. Er is echter nog iets wat mij steekt en dat is dat Zalm alle hypotheken op een hoop veegt. Een paar jaar geleden was een hypotheek nog maatwerk en nu is anuiteit kennelijk de enige hypotheek die nog mag. Raar. Vroeger mocht je je huis nog opeten , dat was het appeltje voor de dorst , voor je oude dag.
Ik denk dat als de banken zo over hypotheken praten de provisie/kosten ook wel omlaag kunnen.

Ruim twee jaar geleden heb ik omdat ik zwaar weer dacht te zien aankomen bij het oversluiten van mijn aflossings vrije hypotheek een pakket aandelen verkocht en gebruikt voor aflossing. Wanneer je een risico ziet en inschat dat de kans reeel aanwezig is dat het plaatsvindt moet je proberen het risico te verkleinen. (heb ik geleerd) Ik ben nu in een positie dat ik nog van mijn pensioen kan aflossen als ik dat zou willen. Ik wil als een volwassene behandeld worden en niet als een klein kind.

Als laatste opmerking. Naarmate je meer aflost wordt het risico voor de bank op een wanbetaling kleiner en zou je een lagere rente moeten betalen. Heeft iemand in dit pannel ervaren dat de bank dan ook een lagere rente berekent?
Ik zit ver beneden de WOZ waarde van het huis.
Miraka AA
#4 Gepost : donderdag 19 juli 2012 15:43:07
Rang: Senior lid

In onzekere tijden roepen mensen maar wat. Dit artikel valt in de categorie, domme vraag vraagt om dom antwoord. Een artikel eraan wijden is zo onlogisch als wat.
Snel antwoorden Verberg Snel antwoorden

Beveiligingsafbeelding:
Captcha
Letters beveiligings afbeelding:

Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Spring naar forum  
U kunt hier nieuwe berichten plaatsen.
U kunt hier antwoorden op berichten.
U kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
U kunt hier geen eigen berichten bewerken.
U kunt hier geen enquêtes creëren.
U kunt hier niet stemmen op enquêtes.

Black-Grey Theme Created by Ingo Herbote (WatchersNET.de)