Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Hoogste en laagste dividendrendement
website AA
#1 Gepost : vrijdag 8 juni 2012 18:08:32
Rang: Senior lid

Groep: Geregistreerd

Is 6 x Bedankt in 6 Berichten
De dividendportefeuille blijft sterk liggen met 23,7% rendement sinds de start en ruim 5% in 2012. De afgelopen week waren er mooie koopkansen voor veel aandelen. Total is goed voor het hoogste dividendrendement.
Lees het volledige artikel.
Jules Rood AA
#2 Gepost : zaterdag 9 juni 2012 13:43:28
Rang: Nieuw lid

Groep: Geregistreerd

Beste Menno,

Dank voor je (re)actie. Dit biedt mijns inziens idd nog enige toegevoegde waarde aan deze fraaie dividendportefeuille.

Andere suggesties :

Misschien aardig te vermelden per individueel aandeel in portefeuille sinds hoeveel jaar sprake is van een stijgend dividend (op jaarbasis)?

Geloof je sec in een buy and holdstrategie of is het te overwegen links en rechts wat gedekte calls te schrijven voor extra rendement en/of verlaging van het neerwaarts risico?
Menno van Hoven AA
#3 Gepost : zaterdag 9 juni 2012 14:04:40

Rang: Lid

Groep: Abonnee, Geregistreerd
Man

Aantal x Bedankt: 4
Jules, graag gedaan.

Regelmatig zal ik aandacht besteden aan dividendhistorie en melding maken van een verhoogd dividend. In het startartikel van BelBel, waarin de portefeuille werd gelanceerd (september 2011) heb ik een overzicht gemaakt van alle aandelen, met speciale aandacht voor de historie.

Gezien het vele werk kan ik dit niet wekelijks bijwerken, maar ik zal er in de loop van dit jaar zeker nog op terug komen.

Calls schrijven is prima, had bijvoorbeeld perfect gekund bij Wal-Mart (ben nu uitgestopt, iets sneller dan ik had verwacht, maar dat is geen probleem). Als je het gevoel hebt dat een aandeel te hard is opgelopen is schrijven erg interessant, zeker als je niet direct een goed alternatief aandeel voor ogen hebt.

Voor de dividendportefeuille zijn behalve Wal Mart bijvoorbeeld ook aandelen als Altria en Intel en PPG (zeker tegen 52wk high) prima fondsen om calls op te schrijven. Echter kies ik daar niet voor om het 1. overzichtelijk te houden en 2. ik altijd wel leuke nieuwe alternatieven heb voor te hard opgelopen aandelen.

Succes ermee!

Gr. Menno.
Karel Mercx AA
#4 Gepost : woensdag 4 juli 2012 14:58:53

Rang: Senior lid

Groep: Abonnee, Geregistreerd

Is 1 x Bedankt in 1 Berichten
Helemaal met Menno eens, er zijn meerdere manieren om te profiteren van snel oplopende aandelen. Wal-Mart staat nu een maand later nog hoger. Vandaag schrijven wij een call op Wal-Mart in de defensieve assetallocatie portefeuille.
Snel antwoorden Verberg Snel antwoorden

Beveiligingsafbeelding:
Captcha
Letters beveiligings afbeelding:

Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest (2)
Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Spring naar forum  
U kunt hier nieuwe berichten plaatsen.
U kunt hier antwoorden op berichten.
U kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
U kunt hier geen eigen berichten bewerken.
U kunt hier geen enquêtes creëren.
U kunt hier niet stemmen op enquêtes.

Black-Grey Theme Created by Ingo Herbote (WatchersNET.de)