Jules, graag gedaan.
Regelmatig zal ik aandacht besteden aan dividendhistorie en melding maken van een verhoogd dividend. In het startartikel van BelBel, waarin de portefeuille werd gelanceerd (september 2011) heb ik een overzicht gemaakt van alle aandelen, met speciale aandacht voor de historie.
Gezien het vele werk kan ik dit niet wekelijks bijwerken, maar ik zal er in de loop van dit jaar zeker nog op terug komen.
Calls schrijven is prima, had bijvoorbeeld perfect gekund bij Wal-Mart (ben nu uitgestopt, iets sneller dan ik had verwacht, maar dat is geen probleem). Als je het gevoel hebt dat een aandeel te hard is opgelopen is schrijven erg interessant, zeker als je niet direct een goed alternatief aandeel voor ogen hebt.
Voor de dividendportefeuille zijn behalve Wal Mart bijvoorbeeld ook aandelen als Altria en Intel en PPG (zeker tegen 52wk high) prima fondsen om calls op te schrijven. Echter kies ik daar niet voor om het 1. overzichtelijk te houden en 2. ik altijd wel leuke nieuwe alternatieven heb voor te hard opgelopen aandelen.
Succes ermee!
Gr. Menno.