Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Winstnemen voor offensieve portefeuille
website AA
#1 Gepost : donderdag 10 mei 2012 21:17:56
Rang: Senior lid

Groep: Geregistreerd

Is 6 x Bedankt in 6 Berichten
Deze week nemen we voor de offensieve portefeuille winst op een aantal van de best presterende aandelen.
Lees het volledige artikel.
W.A.M. Witlox AA
#2 Gepost : donderdag 10 mei 2012 21:29:20
Rang: Nieuw lid

Beste medebeleggers,

Ik ben zelf momenteel een offensieve portefeuille aan het samenstellen. Daarin heb ik ook een aantal pennystocks opgenomen. Hoe kijken jullie tegen pennystocks aan?
Hieronder mijn pennystocks. Ben benieuwd naar jullie mening.
- Dexia
- BCP
- Ormonde Mining
- Gasco

Daarnaast heb ik aandelen van Petrobras die na een mooie stijging die ik gecasht heb, nu maar niet lijken te wilen stijgen. Iemand suggesties?

Tot slot, Ik heb zowel zonne energie, geothermische energie, kerenergie en natuurlijk de oude vertrouwde Shell aandelen. Deze zijn met name bedoeld om op lange(re) termijn te renderen. Heeft iemand een mening over dit "lange termijn deel" van mijn portefeuille?

Veel rendement toegewenst!

Menno van Hoven AA
#3 Gepost : vrijdag 11 mei 2012 9:48:26

Rang: Lid

Groep: Abonnee, Geregistreerd
Man

Aantal x Bedankt: 4
Pennystocks blijven altijd tricky, de door u genoemde aandelen ken ik m.u.v. Dexia niet, en heb ik ook geen mening over. Belangrijk is vooral niet te vergeten dat er een reden is dat een aandeel tot de categorie pennystocks behoort, en dat het in veel gevallen niet goed afloopt als een aandeel gedecimeerd is. Kwaliteit heeft natuurlijk de voorkeur.

Petrobras zit nog in de offensieve portefeuille, en heeft het erg slecht gedaan de laatste maanden. Toch blijven we hier zitten, en dan vooral voor de lange termijn.

Over Shell kan ik kort zijn: prachtig aandeel, zoals u aangeeft, voor de lange termijn. Gewoon dividend elk kwartaal herbeleggen en middels compounding een mooi kapitaal vergaren. Op het moment dat het nodig is kunt u het dividend van herbeleggen omzetten naar cash en zo 4 keer per jaar een mooie uitkering ontvangen.
Miraka AA
#4 Gepost : maandag 9 juli 2012 1:11:06
Rang: Senior lid

We zijn al wat maanden verder nu, hoe staat de portefeuille erbij?
Lange termijn…., met zo'n portefeuille had ik alles nu al verkocht, en zéker niet nagedacht over aandelen om lang vast te houden op dit moment. Nu uitstappen, over 4 jaar de lange termijn aandelen kopen. Het maakt je verlies van nu op deze manier dubbel en dwars gegarandeerd goed.
Snel antwoorden Verberg Snel antwoorden

Beveiligingsafbeelding:
Captcha
Letters beveiligings afbeelding:

Rss Feed  Atom Feed
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Nieuw onderwerp Plaats antwoord
Spring naar forum  
U kunt hier nieuwe berichten plaatsen.
U kunt hier antwoorden op berichten.
U kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
U kunt hier geen eigen berichten bewerken.
U kunt hier geen enquêtes creëren.
U kunt hier niet stemmen op enquêtes.

Black-Grey Theme Created by Ingo Herbote (WatchersNET.de)